wellvit

De week van Het Nieuwe Werken

Werken waar en wanneer je maar wilt. Dat is de kern van Het Nieuwe Werken. Nieuwe technologieën als smart phones en teleconferencing maken het mogelijk. Door daarnaast te kiezen voor een andere dagindeling (later of vroeger naar je werk) en bewust te kiezen voor trein, auto of niet reizen, wordt veel tijdwinst geboekt. Het Nieuwe Werken biedt voordelen voor werkgevers, werknemers en het milieu. Meer regie over werktijden zorgt voor minder stress, Het Nieuwe Werken doe je zelf!

De campagne roept werknemers en werkgevers op om in de Week van Het Nieuwe Werken van 12 t/m 16 november 2012 te gaan experimenteren met flexibel werken. Het Nieuwe Werken is niet alleen weggelegd voor mensen op kantoor, maar ook voor mensen in witte jas en blauwe overall. In deze campagne krijgen o.a. werknemers in de zorg en de industrie een gezicht. Zij zijn de voorbeelden en boegbeelden van mogelijkheden waaraan niet iedereen meteen denkt: van zelfroosteren tot uitgebreide ICT-toepassingen. Zeggenschap over werktijden leidt tot meer tevredenheid bij werknemers, minder ziekteverzuim en meer efficiency voor het bedrijf. 

Tem de tijd is de campagneslogan van dit jaar. Want meer regie over tijd, dat is wat veel werknemers wel willen maar nog niet iedereen is gegund. Onder het motto Test je tijd geeft een online 'Tijdmanager' inzicht in de balans tussen werk en privé en geeft tips voor verbetering. Wat gedacht van een power nap in de baas zijn tijd?

Flexibel werken doe je maar in je eigen tijd
Vind je dat je flexibel werken maar in je eigen tijd moet doen? Denk je dat thuiswerken betaald met je kinderen spelen is? Of zie jij wel voordelen voor jezelf om buiten kantoor(tijden) te werken? In de komende weken worden mensen via prikkelende stellingen op billboards en banners opgeroepen om na te denken over de manier waarop zij nu hun werk regelen.

Een speelse test op de campagnesite laat werknemers en managers ontdekken of ze zelf vastgeroest zitten aan de 9-5 mentaliteit. Via de test zijn allerlei leuke prijzen te winnen en kun je bij verschillende grote bedrijven het nieuwe werken beleven.

Gratis advies en hulp
Na eerdere campagnes over vooroordelen en voordelen van Het Nieuwe Werken gaat het in deze campagne vooral om voorbeelden. Laten zien dat Het Nieuwe Werken vaker kan dan je denkt. Via de campagnesite kunnen werknemers en werkgevers zich aanmelden voor tal van activiteiten tijdens de Week van Het Nieuwe Werken, zoals workshops, masterclasses en excursies naar bedrijven die Het Nieuwe Werken al hebben ingevoerd. Via de website kunnen ze gebruik maken van tips & tools en in contact komen met adviseurs die hen op weg helpen. Aanbiedingen verleiden mensen om het experiment aan te gaan. Zo zijn gratis hand- en e-books beschikbaar en kan men cloud computing software met korting bestellen.

Open Huis
Managers, HNW-projectleiders, HRM-medewerkers, OR-leden en andere belangstellenden zijn welkom om Het Nieuwe Werken in de praktijk te zien en te ervaren. In samenwerking met het TelewerkforumHNW en e-office is er weer Het Open Huis. Maar liefst 37 koploperbedrijven in het hele land zetten hun deuren open en laten zien hoe zij Het Nieuwe Werken in al zijn facetten hebben ingevoerd. Bezoekers zich aanmelden voor een rondleiding. 

Coalitie
'Het Nieuwe Werken doe je zelf!' is een initiatief van Natuur & Milieu. Hoofdpartners zijn het Platform Slim Werken Slim Reizen, Kinderopvang Nederland en Nationale Postcode Loterij. Partners  zijn ABN AMRO, Centraal Beheer Achmea, Concorde, Het Nieuwe Rijden, Microsoft, Regus NS|Station2Station, TelewerkforumHNW en Veldhoen + Company.

in je winkelmandje zit:
het winkelmandje is leeg
winkelmandje legen » kassa »